Strojní čištění komunikací
Strojní čištění provádíme splachováním a samosběrným metením nejmodernějšími stroji v dané kategorii s nízkou hlučností a maximální efektivitou.
Běžně provádíme i speciální druhy čištění komunikací s nízkohlučným asfaltem nebo vozovek v tunelech. Používáme k tomu speciální vysokotlaký vodní systém na samosběrných vozech včetně možnosti automatického dávkování detergentních přípravků.
Zametací stroje na CNG
Jsme vybavení i 3 ks speciálních zametacích strojů DULEVO s pohonem na stlačený zemní plyn ( CNG), které umožňují extrémně rychlý úklid velkých zpevněných ploch po koncertech novoročních oslavách, sportovních akcích atd.
Strojní čištění je součástí Komplexní údržby komunikací „KÚK“ – zahrnuje strojní a ruční čištění motoristických i nemotoristických komunikací a čištění kanalizačních vpustí.
Harmonogram úklidu v městských částech
Komunikace jsou rozděleny do jednotlivých bloků. Harmonogramy úklidu bloků jsou k dispozici na webových stránkách příslušných městských částí.
Při čištění komunikací neodtahujeme vozidla
Při této činnosti se odtahy vozidel na odtahová parkoviště neprovádějí. Provádí se pouze „technický odtah „ vozidlo se zvedne, prostor pod ním vyčistí a vozidlo se vrací zpět na místo.
Ochlazování vozovky a vzduchu
V horkých letních dnech je prováděno ochlazování vozovky i okolního vzduchu kropením a rozmlžováním čisté vody na vybraných komunikací jednotlivých městských částí.
Používaná technika:
Velká technika
- Mercedes Benz Econic s pohonem na CNG a nástavbou s filtrací pevných částic PM10
- Dullevo 5000 s pohonem CNG a nástavbou s filtrací PM10
- Samosběry na podvozku Mercedes Benz s nosnotí 15 až 18 tun. Samosběrná nástavba Viajet 6 nebo 7
- S jednostranným nebo oboustranným metením. Několik vozů je vybaveno automatickým dávkováním detergentu na odmašťování komunikace
- Kropicí vozy na podvozku Mercedes Benz s nosností 18 až 20 tun. Kropicí nástavba o objemu 5 až 10 m3 vody.
Samosběry na podvozku :
- Mercedes Benz Atego s celkovou nosností do 15 tun a samosběrnou nástavbou Viajet 6 s oboustranným metením, u novějších vozů lze pro předkrop použít Detergent – odmašťovací prostředek
- Mercedes Benz Axor, Arocs - celková hmotnost do 18 tun, samosběrná nástavba Viajet 6 a 7, s oboustranným metením
- Mercedes Benz Unimog s celkovou nosností do 16 tun s jednostranným nebo oboustranným metením
- Dullevo 5000 – pohon na CNG – filtr pevných částic PM 10, mechanické metení oboustranné
- Mercedes Benz Econic – pohon na CNG – filtr pevných částic PM 10, oboustranné metení
- Splachovací a kropicí vozy na podvozku:
- Mercedes Benz Axor s celkovou nosností do 18 tun a kropicí nástavbou Kobit o objemu 6,5 až 8 m/3 vody
- Mercedes Benz Atego s celkovou nosností do 18 tun a kropicí nástavbou Kobit o objemu 9 m/3 vody
- Mercedes Benz Actros s celkovou nosností do 26 tun a kropicí nástavbou Kobit o objemu 10 m/3
Nevíte si rady?
Volejte Call centrum Pražských služeb v období pondělí – čtvrtek 8:00 – 18:00 pátek 8:00 - 16:30
Co vás zajímá
-
Nový systém svozu bioodpadu v Praze
-
Odpady a popeláři
-
Čištění města a dopravní značení
-
Spalovna Malešice - ZEVO